Založit kavárnu není jen tak. Potřebujete kapitál, prostor, lidi a nápad. Ale proč potřebujeme nápad? Je důležité říct, že lidé dnes slyší především na něco jiného, než znají. Na něco netradičního, na něco, co se vymyká konvencím. A už vzhledem, smýšlením nebo atmosférou. Zkrátka- čím víc vaše kavárna bude jiná a neobyčejná, tím víc lidí do ní zavítá. Ať už přijde návštěvník jen jednou, aby se podíval, co nového v jeho ulici vyrostlo, nebo bude chodit obden s kamarády. Zkrátka lidé přijdou.
Jak být jinou kavárnou
Kavárna by měla být místem odpočinku, zároveň by nás měla nabudit do druhé části dnenebo ráno na celý den. Kavárna, která je vystavěna za nějakým účelem, s nějakým záměrem a v nějakém stylu, je pro lidi velmi lákavá. Například kočičí kavárna, kde mezi lidmi chodí kočky různých druhů, nebo kavárna, kde lidé nesedí na židlích, ale na polštářcích. Nebo kavárna s knihovnou, či kavárna, kde je zhasnuto a obsluhují tam slepci. To vše jsou různé nápady, které lidi přitáhnou a zároveň nějak obohatí. A proto se také rádi vrací zpět.
Sehnat brigádníky
Velmi žádaná jsou místa v kavárnách, tudíž se sehnáním lidí byste neměli mít problém. Převážně studentům tato práce vyhovuje, navíc studenti milují prostředí kaváren, hlavně ti pražští, a tak by měla kavárna tvořit skvělou pracovní příležitost. Studenti většinou po takové práci sáhnou okamžitě, velmi rádi poznávají nové lidi a v kavárně si mohou pracovní směny střídat s ostatními zaměstnanci- studenty.
Městský unikát nebo další z mnoha?
Pokud zakládáte kavárnu jako první ve Vašem městě či vesnici, o zákazníky mít nouzi nebudete. Horší je to případě, že v ulici, kde se chystáte kavárnu otevřít, jsou další dvě. Ovšem to neznamená, že byste se nemohli uživit, nebo že tržby nebudou tak vysoké. Jiné kavárny jsou pro Vás konkurence, stejně tak jako Vy jste konkurence pro ně!