Vezmou si kameru a začnou točit. Mluví o běžných tématech, které mladší generace řeší každý den. Ať už je to škola, vzhled, problémy spojené s přicházející zimou. Čím více jsou jejich videa vyhledávaná, tím více lidí o nich ví. Ve své podstatě nepřináší naší společnosti žádné hodnoty, ale teenageři na nich vyloženě ,,ujíždí”. Jak je ale možné, že jsou tak vlivní a stali se jakousi modlou pro naší mladší generaci?
Autorita vystavěná na kvalitě videa
Mezi nejúspěšnější patří samozřejmě ti, kteří točí velmi kvalitně. Jejich videa jsou propracovaná, sestříhaná v programech za desítky tisíc a natočená těmi nejkvalitnějšími kamerami. Vytvořit takové video dá spoustu práce, u úspěšnějších YouTuberů v zahraničí mají zhruba jeden milion zhlédnutí. To znamená, že jeden milion lidí video vidělo, třetině se nelíbilo a dvěma třetinám něco dalo. Tím, že jsou dětem lidé točící na YouTube věkově mnohem blíže než rodiče, stali se pro ně staršími kamarády, kteří ví, co je ,,in”. A těm budou náctiletí důvěřovat více než rodičům.
Vydávají knihy, skládají básně, zpívají ve videoklipech
YouTuber, to už nemusí být jen člověk za kamerou. Aby nezůstali na jedné metě, snaží se své obecenstvo zaujmout i v jiných disciplínách. Někteří vydávají autobiografické knihy, jiní vydávají sbírky básní, které potají skládali, najdou se i tací, kteří se rozhodli složit píseň a ve studiu ji nahrát. Takové aktivity samozřejmě následuje i kritika, která často míří od starších generací umělců, kterým se takové počínání zdá jako ,,zesměšňování jejich řemesla”. Běžný smrtelník si neumí asi ani představit, kolik peněz se v YouTube tvorbě točí, nepočítaje i jiné aktivity, jako jsou merche, akce YouTuberů s fanoušky či dokonce záměrná finanční podpora YouTubera ze strany fanoušků.